Wikia

Er is een kringloop in sjablonen geconstateerd: Sjabloon:Infobox Quest/Quest

SpoilerEdit

BeloningEdit

  • 3 Small Sapphires (nl: kleine saffieren)
  • Gemmed Lamp (nl: olielamp gelegd met edelstenen)
  • Mogelijkheid tot het kopen en verkopen van allerlei voorwerpen

Benodigde spullenEdit

IntroductieEdit

Er zijn 2 kampen tussen de Djinns. De Blue Djinns (Marids) en de Green Djinns (Efreets). Ze zijn al jarenlang verwikkelt in een oorlog met elkaar. Als onderdeel van deze oorlog kopen en verkopen ze sterke uitrusting voor een goede prijs. Ze vertrouwen echter niet iedereen, en daarom moet jij je loyaliteit bewijzen aan 1 van de kampen. Je moet echter kiezen, je kan slechts aan 1 kamp loyaal zijn. Zodra de Djinns je vertrouwen, kun je van dit kamp kopen en eraan verkopen.

MethodeEdit

  • Door de straten van Ankrahmun dwaalt een man genaamd Melchior. Praat met hem en vraag naar "Word of Greeting". Hij zal je vertellen dat de Djinns elkaar begroeten door middel van het woord DJANNI'HAH. Je kunt nu beiden forten van de Djinns binnenlopen.

Je kan slechts vrienden zijn met 1 factie! Deze spoiler ligt uit hoe je vrienden wordt met de Blue Djinns. Wil je liever met de Green Djinns vrienden zijn, lees dan deze pagina.

  • Ga het fort binnen en begroet Umar met het woord DJANNI'HAH (in plaats van "hi").

Van nu af aan kun je gewoon "hi" zeggen

  • Umar vraagt wat je komt doen, zeg "pasage" tegen hem.

Marid Mission 1Edit

  • Nadat hij is uitgepraat, ga je naar de volgende verdieping om te praten met Bo'Ques. Vraag hem voor een mission. Hij wil een Cookbook hebben van Maryza uit Kazordoon. Ga naar Kazordoon (als je het boek nog niet hebt) en praat met Maryza in het taverne. Het kookboek kost 150 gp.

WAARSCHUWING: Maryza verkoopt slechts 1 boek per character!

Marid Mission 2Edit

  • Praat met Fa'Hradin, hij bevindt zich op dezelfde verdieping als Bo'Ques, buiten op het balkon. Vraag hem om een mission. Hij vertelt je dat je een spy report moet ophalen van een spion die ze hebben in het fort van de Green Djinns. Het wachtwoord is PIEDPIPER.

Opmerking: Dit is de eerste keer dat je het fort van de andere factie moet binnendringen. Je kan dit fort niet binnen totdat je deze missie hebt verkregen.

  • Je moet de achteringang nemen naar het fort, en neem wat Cheese mee.
  • Ga bij de oase de helling op (hier).
  • Volg het pad naar het noorden. Ga een paar hellingen op en af totdat je bij de achterdeur komt. Je komt een Wyvern en enkele Lions tegen.
  • Hier zitten nog eens 3 [[Green Djinn]s. Dood deze en begroet de rat Rata'Mari met het wachtwoord PIEDPIPER in plaats van "hi". Vraag hem naar het "spy report" en geef hem de Cheese.

Marid Mission 3Edit

  • Ga de trap op en praat met Gabel. Vraag hem naar een mission en hij zal je vertellen dat je een lamp van de Orc King in Ulderek's Rock moet halen.
  • Wanneer je nog niet met hem gesproken hebt, moet je oppassen. Zodra je hem begroet, summont hij 2 Orc Warlords, 2 Orc Leaders en 4 Slimes. Vraag hem naar de lamp, zeg dat je Malor wil opsluiten.

Opmerking: De veiligste manier om dit te doen (op PVP werelden) is door een Poison Bomb onder de Orc King te gooien.

  • Neem de lamp mee het fort van de Green Djinns en ga Malors persoonlijke slaapkamer binnen. Je moet weer via de achteringang naar binnen en naar de bovenste verdieping gaan. Er komen steeds meer Green Djinns en Efreets terwijl je omhoog gaat. Een Dwarven Ring wordt zeker aangeraden, en een goede blocker helpt altijd.
  • Wanneer je in de slaapkamer bent, moet je de lamp "Usen" op de lamp naast zijn bed. Er komt nu een lamp onder jou te liggen, deze mag je houden.
  • Ga terug naar Gabel en vertel hem dat je klaar bent met je mission. Je kunt nu voorwerpen verkopen aan de Blue Djinns, en ook voorwerpen van ze kopen.

GesprekkenEdit

Marid Mission 1Edit

Speler: hi
Melchior: Greetings, Speler. I do not see your face, but I can read a thousand things in your voice!
Speler: ord of greeting
Melchior: And keep in mind that you must choose sides in this conflict. You can only follow the Efreet or the Marid - once you have made your choice there is no way back. I know from experience that djinn do not tolerate double-crossing.
Speler: bye
Melchior: Farewell, stranger. May Uman the Wise guide your steps in this treacherous land.

Speler: DJANNI'HAH
Umar: Whoa? You know the word! Amazing, Speler! ...
Umar: I should go and tell Fa'Hradin. ...
Umar: Well. Why are you here anyway, Speler?
Speler: passage
Umar: So, are you willing to do so?
Speler: yes
Umar: Are you sure? You pledge loyalty to king Gabel, who is... you know. And you are willing to never ever set foot on Efreets' territory, unless you want to kill them? Yes?
Speler: yes
Umar: Oh. Ok. Welcome then. You may pass. ...
Umar: And don't forget to kill some Efreets, now and then.
Speler: bye
Umar: <salutes>Aaaa -tention!.

Speler: hi
Bo'Ques: Hey! A human! What are you doing in my kitchen, Speler?
Speler: mission
Bo'Ques: Hmmm... now that we talk about it. There is something you could help me with. Are you interested?
Speler: yes
Bo'Ques: So, if you could bring me a cookbook of the dwarven kitchen I will reward you well.
Speler: cookbook
Bo'Ques: Do you have the cookbook of the dwarven kitchen with you? Can I have it?
Speler: yes
Bo'Ques: The book! You have it! Let me see! <browses the book> ...
Bo'Ques: Incidentally, I have talked to Fa'Hradin about you during dinner. I think he might have some work for you. Why don't you talk to him about it?
Speler: bye
Bo'Ques: Goodbye. I am sure you will come back for more. They all do.

Marid Mission 2Edit

Speler: hi
Fa'Hradin: Aaaah... what have we here. A human - interesting. And such an ugly specimen, too... All right, human Speler. How can I help you?
Speler: mission
Fa'Hradin: Well, all right. I do have a job for you. ...
Fa'Hradin: But unfortunately, I have lost contact with him months ago. ...
Fa'Hradin: I do not have to add that this is a dangerous mission, do I? If you are discovered expect to be attacked! So goodluck, human! Fa'Hradin: Farewell, human.

Speler: PIEDPIPER
Rata'Mari: Meep? I mean - hello! Sorry, Speler... Being a rat has kind of grown on me.
Speler: spy report
Rata'Mari: And I will not give the report to you until you get me some! Meep!
Speler: spy report
Rata'Mari: Ok, have you brought me the cheese, I've asked for?
Speler: yes
Rata'Mari: Meep! Meep! Great! Here is the spyreport for you!
Rata'Mari: Meep!

Speler: hi
Speler: mission
Fa'Hradin: Did you already retrieve the spyreport?
Speler: yes
Fa'Hradin: Well, let's see. ...
Fa'Hradin: I think I need to talk to Gabel about this. I am sure he will know what to do. Perhaps you should have aword with him, too.
Speler: bye
Fa'Hradin: Farewell, human. I will always remember you. Unless I forget you, of course.

Marid Mission 3Edit

Speler: hi
Gabel: Welcome, human Speler, to our humble abode.
Speler: mission
Gabel: Think carefully, human, for this mission will bring you into real danger. Are you prepared to do us that final favour?
Speler: yes
Gabel: Of course, that won't happen. Now, we know his plans. ...
Gabel: If you succeed, the war could be over one night later! I and all djinn will be in your debt forever! May Daraman watch over you!
Speler: bye
Gabel: Farewell, stranger. May Uman open your minds and your hearts to Daraman's wisdom!

Speler: hi
The Orc King: Arrrrgh! A dirty paleskin! To me my children! Kill them my guards!

Speler: hi
The Orc King: Harrrrk! You think you are strong now? You shall never escape my wrath! I am immortal!
Speler: lamp
The Orc King: Who do you want to trap in this cursed lamp?
Speler: malor
The Orc King: I was waiting for this day! Take the lamp and let Malor feel my wrath!
Speler: bye
The Orc King: We will meet again.

Speler: hi
Speler: mission
Gabel: Have you found Fa'Hradin's lamp and placed it in Malor's personal chambers?
Speler: yes
Gabel: Know, that from now on you are considered one of us and are welcome to trade with Haroun and Nah'bob whenever you want to!
Speler: bye